En mysig dag

Började med att måla lite i gammelstugan, det är mysigt att måla, men det tar tid. Håller på att snygga till hallen. Dörrarna + karmar ska målas vita, lika så taket och så småningom även trappen men den är sist i turordning då jag har tänkt att hänga för ett draperi där och även fönstret i trappen ska bättras på, även det i vitt. Sen blir det ljusgrått på väggarna och lite olja eller lack på det gamla trägolvet. Blir nog fint när det blir klart, har bara hunnit med två dörrar än så länge och så tror jag att jag måste köpa bättre färg för även fast jag målat två gånger så täcker det inte riktigt.... varför köper man billig skitfärg???

På eftermiddagen åkte jag o barnen in till byn, hittade två snygga löpare dessutom till riktigt hyfsat pris så där känner jag mig riktigt nöjd, ett par snygga sommarskor och den oumbärliga barfotasprayen (förstår inte hur jag har kunnat klara mig utan den tidigare åtminstone just sommartid) lite kläder till L som bara envisas med att växa ur alla sina kläder ;) Tur att man har två grabbar så den ena åtminstone ärver en del, annars hade man lätt blivit ruinerad.

Sen var det dags att gå på cafe o äta lite gott o fika och som om det inte var nog så ville grabbarna köpa glass när vi var på väg tillbaka till bilen. Man ska nog passa sig för piggelinglassarna så här års, annars kan man bli som R ;)). Tänk att han alltid ska göra nån grimas så fort kameran åker fram... Har knappt nåt vettigt kort på honom på säkert ett år, kan bli lite pinsamt när man träffar nån man inte känner så bra eller nån men inte träffat på länge som vill se bilder på barnen... hehe ja och kär är R....herregud vad ska de tro :-)



mina skor och bama silkspray tyvärr blev bilden lite dålig


L äter glass ... mammans gos, tänk att han ska börja i förskoleklass till hösten... jisses vad tiden springer iväg, själv kommer jag pustande o flåsande efter, fasen ... känns som man inte hänger med i svängarna längre...

och ja, så var det då R.... ja, du ser ju själv tur att det sista inte blev riktigt lika illa iaf :-) )




Nu sover de iallafall gott i sina sängar o imorgon blir det upp lite tidigare, då mamman ska iväg o jobba :-)

Tack o gonatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0