Kräksjuka???? Huuuuu...

Idag hade vi planerat in en städdag jag o gubben eftersom vi hade bf denna helg, men... på förmiddagen ringer svärmor o berättar att lillskiten varit dålid hela natten, kräkits o haft diaree hela natten, så vi fixade stallet och sen åkte vi dit. Vi blev kvar där till em och lillskiten verkade lite bättre faktiskt...puuuh. fast han va fortfarande dålig på att äta. men kvällsvällingen slank ner fint, vi vågade dock inte göra en full portion och han blev lite sur när det tog slut och ville ha mer och det är ju ett gott tecken iaf. Imorgon får de iaf va hemma från dagis....igen...

Frågan är nu vad det var han hade, hoppas vi andra slipper bli magsjuka nu. Storplutten klagade lite på att han inte mådde bra nu på kvällen så vi har ett lite vakande öga nu (ibland kan han ju säga så fast han mår bra, så man kan inte alltid lita på att det är rätt, men ändå).

När jag skulle gå till stallet imorse så såg jag rivmärkena i isen efter min och bilens lilla glidtur igår ;) men efter at ha varit lite smältgrader idag så syns de inte längre. Är faktiskt en fin liten rund skridskobana där, hade man haft skridskor så skulle jag gått ut o piruettat lite (undrar om det sitter i fortfarande, åkte konståkning som ung tills hästarna kom in i bilden och tog över allt annat, men det var längesedan jag stod på ett par skridskor nu). Ska nog skaffa mig ett par skridskor nästa år iaf så man kan åka lite med storplutten =)

Ikväll blir det en ny nagelutmaning, hoppas det funkar bra, tar kort isåfall o sätter ut =)

Kommentarer
Postat av: Kort

Säger som jag säger åt dottern, inte nu igen...ska barnkrakarna aldrig få vara friska längre än några dagar =( Men hörde på radion att vinterkräksjukan huserar som bäst nu i våra trakter. Sov gott goa lillasyster <3

2011-03-13 @ 21:58:45
URL: http://kort.webblogg.se/
Postat av: Jane

Ucsh det är hemskt när ens barn inte äter.

Vi får tacka gud för lälling....



Ser fram emot ditt nya nageltjosan.

Kramar i massor / Moster Dilldill

2011-03-13 @ 22:59:09
URL: http://blogg.amelia.se/janes/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0