Morgonblåst och fågelkvitter...

...har presis varit ute med lite fågelmat, fick en utskällning nu när jag kom hem av fågeln som satt i syrenbusken där jag brukar hänga upp fågelmaten...den var slut...skyndade mig så klart in och hämtade ny mat och hängde upp =)
Inte så kallt ute idag enligt termometern +2 grader, men det kändes betydligt kallare pga att det blåser så väldigt.

Gick jättebra att lämna idag med, fast ett kort tag så ville lillfisen hellre gå in på storfisens avd. och blev lite sur (som bara han kan, den lilla envisa rackarn) ;), men det gick ganska fort över så fort vi kom in på hans avdelning =)
Har kommit på att det iallafall är enklast att lämna storfisen först, så att jag i lugn och ro kan lämna lillen sen och gå direkt. Storfisen brukar dessutom oftast springa in direkt när han fått av sig ytterkläderna. Så även idag. skulle hänga upp overallen sen var han bara spårlöst borta och fleecetröjan hade han hunnit få av sig oxå, ibland går det minsann fort. Hemma får man tjata så man blir grön vid nästan varje klädbyte, konstigt det där. Fick gå in för att få stora, stora kramen och säga hej då ;) men det tycker jag känns bra, det är ju ett gott tecken på att han trivs.

Nu är jag alltså hemma igen och dricker en kopp kaffe innan allvaret börjar =) Stallet ska fixas, samtal ska ringas, en väska ska packas för i em åker vi till storstan och där ska knoddarna vara hos mormor och morfar medan jag går på rekryteringsmässa. och så måste jag leta ytterkläder och regnkläder till storfisen som bara springer iväg i längd så nu är alla såna kläder, som han kunde ha och som t o m var lite för stora i höstas, för små. Vinterkläderna börjar bli lite för varma nu och tål heller inte riktigt den vätan som blir nu när det är smältväder och knoddarna prompt ska vara där det är som mest blött =)

Tidigt i morse var det nog något djur här på besök för Vovve var alldeles knasig och sprang ut i hundgården och skällde ordenligt flera gånger och lika så igår kväll precis innan jag skulle gå och lägga mig. Då försökte jag se om jag kunde se vad det var, men såg ingenting, men han med sin otroligt känsliga nos verkar ha känt någon vittring av något spännande.

Jag var uppe ett tag igår för jag fixade naglarna på höger hand och jag vet inte hur många gånger jag svor över den design jag valde på vänstern, det är ju lite pilligt öven när man målar med högern men jisses va knepigt när man ska göra det med vänstern sen...huh...men jag fick väl till det någorlunda tillslut ändå.

Nä nu måste jag sätta igång =)

Kommentarer
Postat av: Kort

Lycka till på mässan, synd att jag inte har långa naglar, tycker du målar så vackert =)kram

2011-03-08 @ 14:27:17
URL: http://kort.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0