Snön dalar sakta ned...

...det är så fint, kan inte låta bli att tycka det. Det har varit en riktigt fin dag idag med sol och ibland lite lätt sakta dalande snöfall. Men idag har det varit lite varmare så lillfisen fick följa med mig och vovven till stallet för lite stalltjänst. Han var jätteglad och bubblade hela tiden om hästarna, vovven, skottkärran och hästbajset och allt möjligt, är nästan omöjligt att få tyst på honom nu för tiden, han bubblar och pratar på sitt sätt, och det är inte alla gånger man förstår vad han menar men det verkar inte som att han tar illa upp för det precis... =)
Just nu sitter han nedbäddad i soffan och tittar på pettson o findus, faktiskt tyst, förutom nån komentar om någon höna, tiger och älg som dyker upp =)

Katterna har börjat bli helknasiga, gammelkatten har blivit en marskatt och går och jamar och jamar, långa haranger som kommer långt nerifrån magen...sååååå jobbig. och den andra tokf.. busar och härjar hela sin vakna tid och terroriserar allt och alla som kommer i hans väg. De har ingen lust att vara ute längre (trots att de har fri passage ut och in genom kattluckorna), ja tokf.. går väl ut nån kort sväng ibland men annars är de inne och testar vårat tålamod till bristningsgränsen. Jag tror faktiskt att djuren också längtar efter ljus och värme nu. Fast det är klart, vovve tröttnar nog aldrig på att leka i snön och jaga snöbollar =)

Har sett att lillhästen så smått har börjat fälla pälsen, det är väl ett vårtecken om nåt. =)

Det är så skönt att det börjar bli ljusare på kvällen också, klockan är nu 17.30 och det är fortfarande inte riktigt mörkt. Blir så mycket lättare för mig att hinna med ridningen när det är ljust på kvällen.

Kommentarer
Postat av: Kort

Visst är det vackert =) Vintern är en vacker årstid när det är snö.Visst är det ljuvligt med en liten stalldräng, det har ju jag alltid haft oxå <3

Vi går mot våren...sakta men säkert och i mars brukar allt hända =)

Kramar från storasyster

2011-02-22 @ 20:00:28
URL: http://kort.webblogg.se/
Postat av: Evelyn

Nu har jag också hittat hit =) Hoppas det funkar bättre för dig här!



Jag känner igen det där med att katterna börjar vakna till liv, Rambo är ute hela nätterna (i de isande minusgraderna), sover inne 3-4 timmar i sträck på förmiddagarna innan han går ut och är ute större delen av eftermiddagen. In och äta och ladda för natten och så ut...



Det lät verkligen inte kul med så mycket penicillin till lillfisen och det är ju inte så lätt som man kanske kan missta sig och tro att det är att få ner det i de små liven heller. =/ Hoppas ni alla kryar på er snart! Kram



P.S Det är tyvärr inte Illustrator jag har, jag använder mig av gratisprogrammet Gimp. Det tog ett tag innan jag lärde mig hur det fungerade, det var mycket som inte var likt de gamla PS-versionerna jag redigerat bilder i tidigare, men nu börjar jag greppa funktionerna =)

2011-02-22 @ 22:23:06
URL: http://eyz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0