Nya projekt

Idag skulle jag o grabbarna åka in till stan för att gå på cityfestival, vi packar in oss i bilen och åker, förväntansfulla, hämtar upp morfar på vägen. När vi ska parkera märker vi att det verkar väldigt tomt på gatorna, inga försäljningsstånd så långt ögat når, och tivolit ser ut att vara på väg att packas ihop... Typiskt. Det höll tydligen bara på mellan torsdag tom lördag. Blev att gå lite i butiker och äta god mat och efterrätt på restaurang, vilket uppskattades av grabbarna, blir inte så ofta vi äter så, då vi bor som vi gör, och sedan ett uppskattat besök till leksaksaffären. Sen på vägen hem blev det ett besök till, också mkt uppskattat av grabbarna då vi fick fika oc sen blev det boll-lek för hela slanten, höll inte på att få med dem hem. :-)

Igår påbörjade jag ett nytt projekt, operation trädgårdsrestaurering. :-) Vi har haft en liten hage till hästarna framför gammelhuset. Tidigare har jag användt den som en reservhage, men på senaste tiden är den inte mycket använd och jag har tänkt mer och mer på att det skulle bli finare om man tog bort den och gjorde iordning där istället. Dessutom finns både äppel- och päronträd där som skulle bli mer tillgängliga... Så igår tog jag tummen ur och började... :-) Det är inte klart än men en dag till av röjning och klippning så börjar det nog likna något och kanske plantering av fina prydnadsträd och buskar så småningom, kanske en liten damm.. vem vet... här kommer några bilder...

Påbörjad rivning av staketet








Efter en em jobb ser det nu ut så här








Blir nog fint när det blir klart :-)

Nu säger jag tack och gonatt...

Kommentarer
Postat av: ElFarmer

Snyggt, vad duktig du är ;)

2013-07-02 @ 02:16:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0