Gyllene tider

Vilken flashback.. L brukar vilja lyssna på musik när han går o lägger sig o just nu lyssnar han på gyllene tider. Dem har man ju lyssnat på en hel del förr... :-)

De börjar bli riktigt duktiga på att somna själva nu, det har varit lite si o så med det innan, men nu har vi kört hårt med det o det har blivit mycket bättre nu. :-)

Köpte glass i stora lass idag, har hittat en riktigt bra isglass som man fryser in själv, lite som sugoläsk fast i små tetror, goda oxå ska vara naturliga oxå, finns i flera smaker som jordgubb, druva (påminner lite om piggelin), ananas, tropisk o cola. Sunlolly heter de. Barnen är helförtjusta i dem o de är näst intill spillfria och lätta att hantera för barnen.

Idag smakade knoddarna på de första jordgubbarna, de kunde väl ha fått mogna lite till egentligen men de ville så gärna. Börjar dock bli dags att djursäkra nu, fått flera tips om att få bort kryp, en tallrik öl för att få bort sniglarna, funlight saft sötad med aspartan för att få bort myror (de gillar den söta smaken av saften men ildar visst nå nervgift o dör av aspartanet, och det tycker de att vi kan dricka.... själv har jag aldrig gillat lightprodukter o håller mig borta från aspartan sen de för några år sedan hade någon diskusion om att det var cancerframkallande) och såklart blått nät så inte fåglarna snor bären för oss :-)

I början av nästa vecka ska jag o grabbarna hitta på något skoj. Vet inte säkert vad än men det blir kanske parken zoo eller furuvik, eller kanske badpalatset, får fundera lite mer innan jag lägger fram förslag till knoddarna.

Nu tror jag att båda har somnat så nu är det dags att plocka lite disk i köket, så tack o hej för mig. :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0